Published online by Cambridge University Press: 19 September 2011
FAO's role in integrated pest management (IPM) in Africa has many components. Broadly speaking, it is the promotion of IPM in member countries, done within the context of strengthening plant protection in general and under the guidance of the FAO/UNEP Panel of Experts on Integrated Pest Control.
Activity areas undertaken by FAO which have links with IPM, include:
Awareness, creation and promotion of IPM
Organizes meetings, seminars, workshops, etc. to discuss and present results obtained in field projects; participates in meetings organized by other organizations; prepares publications on IPM in general, or on specific components of IPM, and on results obtained in field projects; and prepares teaching and training materials on improved plant protection and IPM.
Infrastructure
Sets up or strengthens plant protection services or plant research institutes to make them functional, giving due consideration to regulatory functions; gives training in improved plant protection at all levels within the framework of the field programme.
Development
Develops appropriate pest control measures in line with the IPM strategy.
Implementation
Conducts field projects to strengthen capabilities in plant protection at the national level; conducts IPM implementation projects and plant production/protection projects.
Policy development
Convenes regular meetings of statutory bodies (various panel meetings); convenes meetings or expert consultations on special topics; advises member countries on strategies to increase capabilities in plant protection.
Co-ordination
Convenes donor meetings; co-ordinates donor activities and inputs; conducts regional or global activities on specific topics such as quarantine, pesticide residues, etc.
Le role de la FAO dans la gestion intégrée des ravageurs en Afrique a plusieurs composantes. D'une manière generale c'est la promotion de la gestion intégrée des ravageurs faite dans les pays membres pour raffermir la protection des plantes sous la guidance du groupe des experts de la lutte contre les ravageurs. Les zones d'activitès de la FAO qui ont une certaine relation avec la gestion integrée des ravageurs comprennent:
La connaissance, la creation et la promotion de la gestion integree
Organiser des réunions, des séminaires et des travaux dlrigés, etc. pour discuter et présenter les résultats obtenus sur le terrain; participer aux reunions organisées par d'autres organisations; préparer des publications générates et spécifiques sur certaines composantes de la gestion intégrée des ravageurs et sur Ies résuitats obtenus sur le terrain, ainsi que de la documentation pour la formation sur les methodes ameliorées sur protection des plantes.
Infrastructure
Créer ou renforcer les services pour la protection des végétaux ou les institute de recherche a fin qu'ils puissent fonctionner normalement, former des cadres à tous les niveaux de la protection des vegetaux dans la limite du possible.
Développement
Développer des mesures appropriées de lutte centre les ravageurs en relation avec la gestion intégree des ravageurs.
Implementation
Executer des projets pour raffermir les capacités de la protection des végétaux au niveau national, Implémenter des projets dépendant de la gestion intégrée des ravageurs, implementer des projets dépendant de la production et de la protection des vegetaux.
Politique du développement
Organiser régulièrement des réunions à tous les niveaux, des consultations des experts sur des sujets particuliers, conseiller les pays membres sur les stratégies pour ameliorer les capacités des services chargés de la protection des végétaux.
Coordination
Organiser des réunions des bailleurs de fond, coordoner les activités et les rendements, s'occuper des activités régionales ou globales sur des sujets spécifiques tels que la quarantaine, les résidus de insecticides, etc.