Published online by Cambridge University Press: 02 December 2014
Isolated trigeminal neuropathy is uncommon; causes include trauma, inflammation, or neoplasm.
We report a patient who fell and struck his head during a myocardial infarction, was treated with streptokinase, and developed symptoms and signs of an isolated trigeminal sensory neuropathy.
Imaging showed hemorrhage in the trigeminal nerve root; follow-up imaging showed resolution of the hemorrhage, but no underlying structural lesion.
A combination of head trauma plus thrombolysis resulted in an isolated trigeminal neuropathy.
La neuropathie isolée du trijumeau est un problème rare causé entre autres par un traumatisme, de l’in- flammation ou une néoplasie.
Nous rapportons le cas d’un patient qui s’est frappé la tête en tombant au moment d’un infarctus du myocarde traité par streptokinase et qui a développé des symptômes et des signes de neu- ropathie sensorielle isolée du trijumeau.
L’imagerie a montré une hémorragie dans la racine du nerf tri- jumeau. Au cours du suivi, l’imagerie a montré une résolution de l’hémorragie sans lésion structurale sous-jacente.
Une malencontreuse coïncidence de traumatisme crânien et de thrombolyse a provoqué une neuropathie isolée du trijumeau chez ce patient.