Published online by Cambridge University Press: 31 May 2012
Effects of soil moisture, texture, and temperature on larval and pupal survival and development of the bean leaf beetle, Cerotoma trifurcata (Forster), were investigated in laboratory and greenhouse studies. In both cases, mortality rates were highest during the first instar, decreased during subsequent larval instars, then increased during the pupal stage. Under constant laboratory conditions, survival and adult weights were highest in wet and organic soils and lowest in dry and loamy sand soils. In wet and organic soils, developmental time was shorter than in other soils.
Although survival/plant in the greenhouse was greatest in sandy clay loam, survival/nodule was greatest in organic soil.
These studies, together with oviposition preference, egg survival, and larval movement experiments agree with field observations and provide some explanations for observed patterns of local and regional abundance of the bean leaf beetle in North Carolina.
Les effets de l'humidité, de la texture et de la température du sol sur la survie et le développement des stades larvaires et pupal de la chrysomèle du haricot Cerotoma trifurcata (Forster) ont été étudiés au laboratoire et en serres. Dans les deux cas, les taux de mortalité étaient maximum au cours du premier stade, ont diminué au cours des stades subséquents pour ensuite augmenter au cours du stade pupal. Dans des conditions constantes au laboratoire, les valeurs maximales de la survie et du poids adulte ont été observés dans les sols humides et organiques, et les valeurs minimum l'ont été dans les loams sableux et secs. Dans les sols organiques et humides le temps de développement était plus court que dans le cas des autres traitements.
Bien que la survie/plant en serre ait été maximale dans un loam d'argile sableuse, la survie/nodule était maximale dans le sol organique.
Ces études, combinées à des expériences de préférence d'oviposition, de survie des oeufs et de déplacements des larves, sont en accord avec les observations du terrain et permettent d'expliquer les profiles d'abondance locale et régionale de la chrysomèle en Caroline du Nord.