
Slavic Review 82, no. 2 (Summer 2023)
© The Author(s), 2023. Published by Cambridge University Press on behalf of the 
Association for Slavic, East European, and Eurasian Studies.

REVIEW ESSAY______________________________________________________________

Cold War Radio: The Russian Broadcasts of the Voice of America and Radio Free 
Europe/Radio Liberty. By Mark G. Pomar. Lincoln: Potomac Books, an imprint 
of the University of Nebraska Press, 2022. xvi, 307 pp. Notes. Bibliography. Index. 
Photogrpahs. $34.95, hard cover.

Remapping Cold War Media: Institutions, Infrastructures, Translations. 
Ed. Alice Lovejoy and Mari Pajala. Bloomington: Indiana University Press, 
2022. ix, 312 pp. Notes. Bibliography. Index. Filmography. Illustrations. 
Photographs. $36.00, paper.

doi: 10.1017/slr.2023.175

In the last decade, scholarship on Cold War media has become more ambitious 
and expansive. Scholars have not only produced pathbreaking studies outlin-
ing the contours of national media systems, but have also taken advantage of 
transnational, global, and comparative methodologies to cast the Cold War’s 
cross-border exchanges and rivalries in a new light.1 The growing sophistica-
tion of these studies can be glimpsed not only in the range of subjects covered, 
but also in the more complex geopolitical dynamics they reveal.2 Scholars 
examining the US-Soviet rivalry eschew triumphalism, revealing how media 
actors on both sides of the Cold War divide were not dupes, but inevitably 
shaped by their own political and cultural context.3 Other scholars, mean-
while, have gone beyond the US-Soviet rivalry to explore media exchanges 
between the so-called “second” and “third” worlds after decolonization, as 
well as transnationalism within the socialist world.4

1. The most far-reaching national history is Kristin Roth-Ey’s Moscow Prime Time: 
How the Soviet Union Built the Media Empire that Lost the Cultural Cold War (Ithaca, 2011). 
For transnational and comparative histories see Thomas Beutelschmidt, Ost—West—
Global: Das sozialistische Fernsehen im Kalten Krieg (Leipzig, 2017); Anikó Imre, TV 
Socialism (Durham, 2016); Sabina Mihelj and Simon Huxtable, From Media Systems to 
Media Cultures: Understanding Socialist Television (Cambridge, Eng., 2018). Worthwhile 
edited volumes include Alexander Badenoch, Andreas Fickers, and Christian Henrich-
Franke, eds., Airy Curtains in the European Ether: Broadcasting and the Cold War (Baden-
Baden, 2013); Kirsten Bönker, Julia Obertreis, and Sven Grampp, eds. Television Beyond 
and Across the Iron Curtain (Newcastle upon Tyne, 2016); Peter Romijn, Giles Scott-Smith, 
and Joes Segal, Divided Dreamworlds? The Cultural Cold War in East and West (Amsterdam, 
2012); Annette Vowinckel, Marcus M. Payk, and Thomas Lindenberger, eds., Cold War 
Cultures: Perspectives on Eastern and Western European Societies (New York, 2012), 1–20.

2. For a sample of the diverse range of subjects covered see Timothy Havens, Anikó 
Imre, and Katalin Lustyik, eds., Popular Television in Eastern Europe During and Since 
Socialism (New York, 2013); Gabrielle Hecht, ed., Entangled Geographies: Empire and 
Technopolitics in the Global Cold War (Cambridge, Mass., 2011); Diana Lemberg, Barriers 
Down: How American Power and Free-Flow Policies Shaped Global Media (New York, 2019); 
James Schwoch, Global TV: New Media and the Cold War, 1946–1969 (Urbana, 2009).

3. Dina Fainberg, Cold War Correspondents: Soviet and American Reporters on the 
Ideological Frontlines (Baltimore, 2021).

4. Kerry Bystrom, Monica Popescu, Katherine Zien, eds., The Cultural Cold War and 
the Global South: Sites of Contest and Communitas (New York, 2021); Rossen Djagalov, 

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175


475Review Essay

The two books in this review embody two modes of practicing Cold 
War media history. Mark G. Pomar’s account of Voice of America and Radio 
Liberty’s Russian broadcasts paints the Cold War in the time-honored way: as 
a US-Soviet contest won by the United States through the force of ideas. Alice 
Lovejoy and Mari Pajala’s volume, by contrast, situates the Cold War in a wider 
geographical frame and seeks to understand how media were disseminated, 
translated, and received across borders. Both books deliver insights into the 
role of media in the Cold War and offer, through their divergent readings of 
Cold War media history, a vision of the field’s past and future.

Pomar’s Cold War Radio narrates the media Cold War from the inside. 
Director of the Soviet Division of the Voice of America (VOA), Assistant Director 
of Radio Free Europe/Radio Liberty’s (RFE/RL) Russian Service, and execu-
tive director of the Board for International Broadcasting, Pomar was a broad-
casting executive with close ties to the US political establishment in the 1980s 
and early 1990s. His book presents a historical account of the evolution of VOA 
and REF/RL, an analysis of their programming, and an eyewitness account of 
the discussions and conflicts that shaped VOA and RFE/RL’s broadcasts.

At Cold War Radio’s heart, taking up around half of the book, is a the-
matic analysis of VOA and RL’s programming, which analyzes its programs 
defending human rights, its arts and culture output, and its religious cover-
age. These chapters seek to dispel criticisms that VOA and RL’s Russian ser-
vice was merely propagandistic. Pomar’s tone is one of advocacy, and on this 
measure he successfully paints a picture of the breadth and intelligence of 
VOA and RL’s discussions of the contemporary Soviet Union, ranging from 
round-table discussions of samizdat to songs by Soviet bards. The book gives 
the impression that VOA and RL broadcasts created an alternative public 
sphere that brought to listeners competing ideas from both the conservative 
and liberal ends of the political spectrum. But he also points to the phenom-
enological aspects of radio listening that text cannot quite capture. Radio, in 
his view, offers “a critical nexus of facts and emotions” (98) in the process of 
transporting disembodied voices across the airwaves. It is one of the virtues 
of this book that it might encourage readers to sample the OSA’s collections 
and listen to those broadcasts for themselves.

Alongside Pomar’s discussion of VOA and RFE/RL’s programming is a his-
torical narrative taking readers from the end of World War II to the collapse 
of the Soviet Union. Here, the book’s narrative is more contentious. Much of 
what is presented in these chapters—particularly its account of the stations’ 
early years—draws on secondary sources and will be familiar to well-read 
media scholars. What is most striking, perhaps, is Pomar’s implicit endorse-
ment of the Reaganite media strategy, which put an end to the more balanced 
approach that the radios—and especially VOA—had pursued during détente 
to foster better relations with the USSR. Ronald Reagan’s shift in approach 
offered increasing opportunities for attacks on the Soviet regime (which had 
become more muted in the 1970s), more airtime for the regime’s critics, includ-
ing Aleksandr Solzhenitsyn, and the appointment of executives committed to 

From Internationalism to Postcolonialism: Literature and Cinema between the Second and 
the Third World (Montreal, 2020); Mihelj & Huxtable, From Media Systems, 177–204.

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175


476 Slavic Review

undermining the Soviet regime. This full-blooded approach exposed divisions 
among VOA and RFE/RL staff between “purists,” Pomar’s term for journal-
ists who believed in objectivity above all, and “strategists”—including many 
Russian émigrés—who considered the weakening, and eventual overthrow, 
of Soviet communism to be the ultimate goal. Ultimately, Pomar sides with 
this latter group: he sees the Reagan era as “open[ing] the door to a stream 
of creative programs . . . that resonated with the Russian audience and had a 
positive impact on political developments in the Soviet Union . . .” (85).

Pomar chooses to end his narrative at a point of triumph. In a chapter titled 
“Victory Lap,” the book shifts focus from the US-Russian rivalry that sustains 
the rest of the book to Eastern Europe, where the radios’ executives are feted 
as “heroes” (256) by the architects of the 1989 revolutions. The book ends in 
Moscow in March 1993 at a gala reception in honor of RFE/RL. Song poet Bulat 
Okudzhava sings in praise of the broadcaster, while Mikhail Gorbachev chats 
to executives about the station’s role in the Soviet Union’s downfall (Pomar 
serves as his interpreter). This ending is perhaps justified from the perspec-
tive of Pomar’s career—he left RFE/RL in 1993 to become a senior executive 
at IREX—but it is too convenient as a narrative arc. By ending the story in the 
early 1990s, there is no need for Pomar to reflect on the difficulties of Russia’s 
transition to a market economy—nor to the rise of Russian nationalism that 
followed.

A book-jacket blurb for Cold War Radio is provided by former Board of 
Broadcasting executive Steve Forbes, best known today for his failed runs in 
the 1996 and 2000 Republican primaries. He avers that the reader will “under-
stand that while Putin’s rise was not inevitable, it did combine very real ele-
ments of Russia’s past.” Perhaps not Putin’s rise, but the book certainly shows 
that the Putinist ideology had its roots in Russian conservative currents prom-
inent in the 1970s and 80s. We know this because Radio Liberty broadcast 
those ideas to its listeners. The broadcaster gave ample airtime to conserva-
tive voices during the final Soviet decades, and many of the station’s staff, 
Pomar reveals, were nationalists who equated the Soviet Union with Greater 
Russia. Some Russian liberals and Board of Broadcast staffers criticized VOA 
and RL for its illiberal broadcasts, yet Pomar claims that such attacks were 
“unfair” (176) and “did a disservice to RFE/RL” (149). Responding to human 
rights activist Liudmila Alekseeva’s criticisms of Gleb Rahr for idealizing 
autocracy and propagating nationalist ideas, Pomar argues that Rahr’s pro-
grams tried “to give his audience hope that Russia could emerge from under 
the rubble of communism and resurrect its culture and religion, asserting 
its rightful place among the great nations of the world” (163). Broadcasting 
nationalist voices, claims Pomar, was justified by the greater goal of over-
throwing communism: “If you were going to empower Russian broadcasters 
to fight communism and reach a critical audience in the Soviet Union,” he 
writes, “you could not expect them to act and sound like proper East Coast lib-
erals” (85). To blame US broadcasting for the tragedy of Putin’s Russia would 
be excessive, but given that the book is so keen to take its share of the credit 
for VOA and RL’s role in communism’s downfall, a degree of reflection might 
seem appropriate. In fact, the opposite happens: Pomar seems to defend posi-
tive broadcasts about conservatives and nationalist figures by citing Putin’s 

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175


477Review Essay

admiration for such figures, who include Ivan Il΄in and Konstantin Leont év 
(161–64). And while it is probably true, as Pomar claims, that presenters like 
Rahr were responding to an anti-communist, nationalist strand of their listen-
ership, Russia’s brutal full-scale invasion of Ukraine—and the media war that 
has accompanied it—places the station’s decision to “[appeal] to traditional 
values” (147) in a new light.

Cold War Radio is not an academic treatise and experts may be frustrated 
at the book’s lack of rigor. Pomar, despite citing a few primary sources, does 
not consult archival repositories, while the bibliography runs to only two 
pages. This makes Pomar’s book a readable memoir, an unreliable historical 
account, and a frustrating scholarly analysis. Being an insider is not a barrier 
to writing an analytical history of Cold War radio—in fact, some of the most 
successful histories have come from RFL/RL staffers. But those authors were 
able to put their own views aside to produce astute readings of Cold War broad-
casting. For scholars of Cold War radio, work by Arch Puddington, Michael 
Nelson, Richard Cummings, A. Ross Johnson, and Eugene Parta represent a 
better starting point for academics and students.5 Particularly disappoint-
ing is the book’s failure to explore the relationship between RL’s Russian-
language services and its services for other Soviet republics. To be sure, one 
expects a book written by the Assistant Director of Russian programming to 
focus mainly on Russian-language broadcasting. Nevertheless, Pomar says 
as much about non-Russian services as an interviewee in Arch Puddington’s 
Broadcasting Freedom as he does in Cold War Radio.6 Pomar’s contributions 
to that volume made it clear that he thought RL had made serious errors; such 
criticisms are rather more muted in this volume.

Though these are significant criticisms, Pomar’s volume still represents 
a valuable primary source that will help scholars to better understand the 
inner workings of Cold War radio, and offers a useful supplement to exist-
ing research on the US political and security establishment’s role in Cold War 
broadcasting. In addition, the book gives a strong impression of the diver-
sity of opinion among Russian émigré intellectuals, showing how their dif-
ferences played out on the airwaves and behind the scenes. Cold War Radio 
may therefore be as useful for scholars of Russian émigré culture as it is for 
academics researching Cold War media.

While Pomar’s book neglects recent scholarship, Remapping Cold War 
Media, edited by Alice Lovejoy and Mari Pajala, gives readers a better sense 
of where the field currently stands. The product of a conference on European 
Cold War media cultures at the University of Minnesota in 2017, the book 
draws on recent attempts to globalize media studies and expand the study of 

5. Richard H. Cummings, Radio Free Europe’s “Crusade for Freedom”: Rallying 
Americans Behind Cold War Broadcasting, 1950–1960 (Jefferson, NC, 2010); A. Ross 
Johnson, Radio Free Europe and Radio Liberty: The CIA Years and Beyond (Washington, 
DC, 2010); A. Ross Johnson and R. Eugene Parta, eds., Cold War Broadcasting: Impact on 
the Soviet Union and Eastern Europe, A Collection of Studies and Documents (Budapest, 
2010); Michael Nelson, War of the Black Heavens: The Battles of Western Broadcasting in 
the Cold War (Syracuse, 1997); Puddington, Broadcasting Freedom.

6. Arch Puddington, Broadcasting Freedom: The Cold War Triumph of Radio Free 
Europe and Radio Liberty (Lexington, KY, 2003), 288–95.

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175


478 Slavic Review

the Cultural Cold War beyond a US-Soviet framework. In their introduction, 
Lovejoy and Pajala concede that the Cold War’s dynamics tended towards 
distinct media infrastructures with clear ideological dividing lines, but they 
prefer to focus on connections and affinities across those divides. While those 
links were never simple or frictionless, the editors are interested in challeng-
ing simplistic ideas about a media Iron Curtain. As the book’s subtitle sug-
gests, the book emphasizes the ways that ideas, people, money, and objects 
travelled across borders, as well as the role of different media in facilitating 
those movements and the role of “improvisation and experimentation” (5) in 
Cold War media production.

The book is divided into four sections, each exploring a different facet of 
Cold War media transnationalism (though there is ample crossover between 
the four sections). Part one discusses what the editors call “mobile forms”: 
media that crossed Cold War borders, including panoramic photography 
(Katie Trumpener) and Soviet dramas (Anu Koivunen). The most interest-
ing chapter, by Rosamund Johnson, points to a considerable degree of artis-
tic experimentation even in the darkest days of Stalinism. She shows that 
Czechoslovak radio served both as an anti-cosmopolitan and cosmopolitan 
medium: it was a conduit for communist regimes’ insular messages but also a 
vehicle for international culture, especially through the broadcasts of stations 
like RFE. The Peace Train, a radio cantata broadcast in 1950, was indicative 
of this paradox: it disseminated the regime’s internationalist messages while 
inaugurating a socialist realist form of jazz, which smoothed out its rough 
edges (drum solos, the “bourgeois” saxophone, vocal harmonies), despite 
nodding to the form’s black origins.

The book’s second section examines the “processes of interpretation, mis-
interpretation, and . . . disagreement” (6) that characterized the movement of 
Cold War texts across borders. Here, the emphasis is on transnational trans-
fers within the socialist bloc, as glimpsed in Masha Salazkina’s interesting 
discussion of Soviet cinematic models in newly-communist Cuba; from west to 
east, which Jaroslav Švelch explores in a fascinating chapter on Czechoslovak 
adaptations of the ZX Spectrum game Manic Miner (1983); or from east to west, 
which is the focus of Marie Cronqvist’s contribution on the reception of Radio 
Berlin International in Sweden and Sonja Simonyi’s chapter on the reception 
of Hungarian directors at the Mannheim Film Festival. Both Cronqvist and 
Simonyi suggest that the movement of Cold War media was a bi-directional 
process that merged international and domestic concerns: Hungarian film 
directors were able to draw on the positive critical reception of their films in 
West Germany to argue for their films to enjoy a domestic release, while the 
letters of Swedish listeners forced GDR broadcasters to confront their culpabil-
ity for the actions of the East German regime.

It is not clear how this section should be distinguished from part three, 
entitled “translations,” where, once again, the emphasis is on interpreta-
tion and misinterpretation. The process seems to run smoothest in Laura 
Saarenmaa’s discussion of how Finnish broadcasters’ coverage of Soviet state 
visits constituted a form of “TV diplomacy.” Brangwen Stone shows how GDR 
writer Christa Wolf’s work was decontextualized by US readers and scholars, 
who emphasized her feminism and de-emphasized the author’s commitment 

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175


479Review Essay

to socialism. Marla Zubel shows how western critics’ praise for Ryszard 
Kapuściński’s The Emperor, about Haile Selassie I’s rule, which they read as 
an allegory for the failures of state socialism, came at the expense of flatten-
ing and falsifying Ethiopian reality. The section’s most interesting chapter, by 
Elena Razlogova, shows why scholars should pay more attention to the condi-
tions in which texts are displayed and received. Focusing on Soviet “spoken 
cinema,” in which viewers heard a translator’s interpretation through a loud-
speaker over the initial dialogue, Razlogova introduces readers to an alterna-
tive distribution network for foreign cinema and shows how (mis)translations 
recast the meaning of cinematic texts, “transgressing Soviet officials’ original 
vision for live translation as an ideological weapon” (160).

The book’s final section, which focuses on infrastructures and produc-
tions, contains the book’s most far-reaching chapters. The Cold War is both 
center stage and peripheral in chapters by Petr Szczepanik and Stefano Pisu, 
both of which detail the tense negotiations governing east-west cinematic col-
laborations. Pisu focuses on Soviet-Italian collaboration on Life is Beautiful 
(1979), a film about revolutionaries in southern Europe, while Szczepanik’s 
chapter on the filming of the US World War II epic The Bridge at Remagen 
(1969) in Czechoslovakia suggests that Cold War tensions were apt to appear at 
any time, endangering collaboration with the west. In August 1968, invading 
Soviet forces surrounded the Prague hotel where cast and crew were staying 
and brought a halt to the production. Nevertheless, the fact that the film was 
still completed (with Czech soldiers playing American GIs under the supervi-
sion of occupying Soviet troops) suggests the durability of east-west economic 
cooperation despite Cold War tensions. Discussions between east and west—
about locations, labor, and distribution—suggest that east Europe govern-
ments’ desperation for hard currency earnings became part of a wider process 
of globalization in which communist Europe constituted a fruitful location for 
US “runaway productions.”

These chapters suggest that the Cold War framework, with its assump-
tions of ideological enmity, can be misleading for our understanding of post-
war exchange. That impression is confirmed by Christine Evans and Lars 
Lundgren’s sophisticated reading of the rivalry between the socialist Intelsat 
network and the US’s INTELSAT. Rather than see the development of two 
rival networks as the inevitable product of Cold War antagonism, the authors 
instead emphasize the potential for collaboration—both between the US and 
Soviet Union and between the Soviet Union and western countries dissatis-
fied by INTELSAT’s US-biased voting structure. The Soviet Union, they con-
clude, was not locked out of international communications networks but one 
of its main architects.

Remapping Cold War Media shows how far research on Cold War media 
has come. The book shows not only that the Iron Curtain was porous (that 
has long been evident), but also show how geopolitical considerations rubbed 
up against domestic politics, how traffic flowed from east to west and from 
west to east, and how cold hard cash could trump Cold War divides. In this 
regard, the book represents a valuable addition to media scholarship. At their 
best, the chapters in this book offer new directions for academic work. Evans 
and Lundgren, for instance, combine histories of Cold War communications, 

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175


480 Slavic Review

science, and technology in a way that is genuinely pathbreaking and chal-
lenges US-centric accounts of the development of post-war communications. 
Other chapters seem content to fill gaps in the historical record. That, too, 
can be a valuable undertaking, but, at times, one is left wishing that authors 
had  considered what their case studies could contribute to bigger ques-
tions.  This reticence may be due to the decision to prioritize breadth over 
depth, with many contributions limited to around 6000 words, giving authors 
little space to explore their main case studies. While the book’s geographical 
and thematic variety is one of its virtues, this sometimes comes at the cost of 
detail.

As a volume with its origins in a conference on European media cultures, 
it is understandable that the majority of chapters focus on that continent. One 
of the book’s virtues is to reveal a different set of European locales and net-
works to those covered in other volumes. Scandinavia, for instance, is rela-
tively neglected in the scholarship, so this volume’s chapters on Sweden and 
Finland offer a valuable in-between location from which to view Cold War ten-
sions.7 Given Europe’s dominance in the book, it may have been productive for 
the editors to reflect on specificity of “Europe” as a geographical frame, espe-
cially in a period where European empires were decolonized and where ideas 
of a “return to Europe” helped fuel the revolutions of 1989.8 It is also notice-
able that Cold War ideas play relatively little part in the book. One gets a sense 
of actors circumventing or repurposing the “big-ticket” ideologies of the Cold 
War, rather than being their adherents or opponents. It is a conscious choice 
on the editors’ part to eschew traditional Cold War ideological cleavages, and 
it is a valid one—the decline of communist ideologies from 1968 onwards is 
well documented. However, behind this choice lurks a question: which ideas, 
if any, replaced communist beliefs, and sustained Cold War exchange?

In their introduction, the editors discuss the idea of “worldmaking,” which 
Łukasz Stanek has recently brought into the conversation on socialist trans-
nationalism.9 To think about worldmaking is to consider how the Cold War’s 
worlds were the project of conscious imagining and acting. In Remapping Cold 
War Media, we catch glimpses of various worldmaking projects, from Finnish 
TV producers advertising their country’s friendship with the USSR as an 
antidote to Cold War tensions, to eastern bloc communications experts who 
sought global integration to counter US dominance. Anti-communism, too, 
as seen in Pomar’s book, can be seen as a worldmaking project with direct 
implications for post-1991 globalization. Yet globalization was not the only 
project enacted through Cold War media and one wonders whether the book’s 
neglect of ideology—and of worldmaking—is a product of actors’ historical 
moment or our own.

The final chapter of Remapping Cold War Media, by Anikó Imre, which 
compares Cold War spy dramas before and after 1991, may seem an outlier, 

7. However, see Henrik K. Bastiansen and Rolf Werenskjold, eds., The Nordic Media 
and the Cold War (Göteborg, 2015).

8. James Mark, Bogdan Iacob, Tobias Rupprecht, and Ljubica Spaskovska, 1989: A 
Global History of Eastern Europe (Cambridge, Eng., 2019), 125–72.

9. Łukasz Stanek, Architecture in Global Socialism: Eastern Europe, West Africa, and 
the Middle East in the Cold War (Princeton, 2020), 29–30.

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175


481Review Essay

but it offers a typically thought-provoking answer. During the Cold War, Imre 
argues, spy dramas were dominated by “witty or smart male agents who rep-
resented powerful nation-states in a good-versus-evil battle” (285), nodding to 
a world in which secrecy was on display, but where friends and enemies could 
be clearly identified. But when TV dramas depict the Cold War agent today, 
they are shorn of their certainty and dropped into worlds of agencies and 
structures that are “almost supernaturally inscrutable” (286). The rise of algo-
rithmic capitalism, dominated by data flows that atomize publics and serve 
as forms of digital surveillance creates a crisis of cognitive mapping. Perhaps, 
then, our blindness to the transformation of worldmaking—especially in the 
1970s and 80s—might not simply reflect the limitations of Cold War actors, 
but stem from our current inability to imagine new worlds under late capital-
ism. Staying attentive to alternative “worldings” is not just an act of scholarly 
rigor, but possesses political implications in the present. By remaining alive 
to historical actors’ capacity to make worlds, we not only preserve alternative 
visions for the historical record, but open ourselves to the possibility of re-
worlding in the present.

Simon Huxtable
Birkbeck, University of London

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175 Published online by Cambridge University Press

https://doi.org/10.1017/slr.2023.175

